דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה התחולל בעולם הכלכלי בעשור האחרון וכיצד הוא נוגע לכל אחד מאיתנו? 

מאת    [ 08/08/2011 ]

מילים במאמר: 525   [ נצפה 2362 פעמים ]

מה התחולל בעולם הכלכלי בעשור האחרון וכיצד הוא נוגע לכל אחד מאיתנו? 

 

 

קריסת הקומוניזים - אור ירוק לקפטיליזם קיצוני ומסוכן

 

הנקודה בה הקומוניזים קרס - הייתה אור ירוק לשיטה הקפיטליסטית. אך עד מהרה, אותו קפיטליזים נאור ומאוזן הפך לקפיטליזים ברוטלי, קיצוני ומסוכן, כי לשיטה הקפיטליסטית לא נותר שום מתחרה בשווקים הבינלאומיים, שום כוח שיעמוד מולו וירסן אותו, כפי שהיה בתקופה בה הקומוניזים עוד עמד על רגליו.

 

התוצאה החלה להיות ברורה כעבור מספר שנים: תאגידי ענק מפלצתיים נולדו וגדלו בקצב מבהיל בכל העולם, כשהם בולעים הכל אל קרבן - הורסים אוצרות טבע, משתלטים על מדינות, חומסים את הפוליטיקה ואת הדמוקרטיה, גוזלים אדמות, מים, חיות ותבואה ושודדים את האזרחים הבורים, ההמומים וחסרי ההגנה. 

 

 

 

משחק המספרים של האלפיון האמריקאי

 

בראש תאגידי הענק עמדו מספר מצוצמם של מולטי-מליארדרים אמריקאים מושחתים עד היסוד. אנשים אלה רצו - ועדיין רוצים - לשלוט בעולם. כיום, אין שום כוח מסודר ורציני בעולם שמבחינת כוחו ועוצמתו הוא בסדר הגודל של הכוח שהם מחזיקים במו ידיהם.

 

עם העוצמה הכלכלית האדירה וחסרת התקדים שהמולטי-מליארדרים האמריקאים צברו ועם כוח ההשפעה האינסופי שהם מחזיקים בידיהם גם היום - יהיה מאוד קשה להזיז אותם ממקומם. אנשים אלה משחקים בעולם, בנו, כאילו היה מגרש השחמט הפרטי שלהם. הם הפילו כלכלות שלמות, השתלטו על אוצרות הטבע העולמיים, זיהמו והרסו יערות שלמים, שחקו את מעמדם של מליארדי אנשים והתנתקו לחלוטין מהעולם הכלכלי הריאלי.   

 

 

 

הרס וזיהום סרטני של הכלכלה האמיתית הגלובלית

 

הכלכלה הגלובלית מזוהמת כיום עד היסוד ובהיקף מבהיל. היא אכולה כמו חולה סרטן ונגועה בעיוותים קיצוניים וברמייה עמוקה. הכלכלה הישנה הייתה מבוססת על מסחר הוגן ועל כלכלה ריאלית. כיום הכלכלה החדשה מבוססת על משחקים פיננסיים ספוקולטיביים בהיקפים מטורפים ועל הרס שיטתי של הערכים הכלכליים הישנים כמו הוגנות, גבולות, יצירת ערך וכבוד לאנשים ולמשאבי טבע.    

 

לדוגמה, אם בעבר תאגידים כלכליים יצרו מוצרים והביאו ערך אמיתי וריאלי לכלכלה, הרי שכיום תאגידי ענק מנהלים הימורים בבורסה על מניות בהיקפים של עשרות מליארדים במטרה לגרוף רווחי עתק ללא מאמץ וללא כל השקעה.  

 

 

 

שנים של שיקום

 

במקום לעצור את השיטה - רק ממריצים אותה עוד יותר. במקום לעצור את תאגידי הענק - רק מקלים עליהם ומעניקים להם רישיון חופשי לגרוף עוד ועוד רווחים אסטרונומיים ובלתי נתפסים על חשבון אוכלוסיית העולם, משאבי הטבע והאקולוגיה העולמית. להרחבה בנושא לחצו כאן.

 

לא המדינות שולטות ולא העמים שולטים. אלה התאגידים שמזמן שולטים במדינות, בעמים, בקרקעות, במים וביערות. הפוליטיקאים הם בסך כל בובות מנייר, והם מבוהלים וחסרי אונים אל מול הכוח הכלכלי האדיר שאותם תאגידים צברו בעשור האחרון. ייקח שנים לשקם את הכלכלה הגלובלית המזוהמת ולסלק את השפעתם הנגועה והמסרטנת של התאגידים הגדולים, בדיוק כפי שלוקח שנים לשקם חוף ים בתולי שהוכתם בכתם נפט אדיר. רק התקוממות עממית של עמים שלמים ויבשות שלמות - במשותף - תוכל להיות מנוף חזק מספיק כדי לעמוד אל מול השליטה המבהילה וההרסנית של תאגידי הענק מאמריקה.

 

 

וטיפ לסיום: הבעיה אינה הפוליטיקה. הבעיה אינה הכלכלה. הבעיה אינה המדינאות הכושלת. הבעיה היא שחוקי המשחק הם כאלה שמטרתם של תאגידי הענק היא למקסם רווחים על חשבון העולם כולו, האוכלוסיה בכללותה, אוצרות הטבע והמשאבים. רק מלחמה עממית גלובלית ישירות מול תאגידי הענק תוכל לעצור את ההרס האסטרונומי של הכלכלה העולמית הריאלית. רק כך יזכו העמים מחדש במים שנגזלו מהם, באדמות שנשדדו מהם, בדמוקרטיה שנחטפה מתחת לעיניהם ובהגינות שנעלמה ונדרסה מזמן.

 

 

יואב ברנזון הוא עורך דין לשעבר ובעל תואר בפסיכולוגיה. מתמחה בטיפול אישי, יעוץ זוגי והכוונה מקצועית בקריירה.  הוא פיתח שיטות טיפול רבות וייחודיות והוא בעל ניסיון עצום ומגוון בטיפול פרטני. הוא מוביל אנשים להצלחה בתחום האישי, הזוגי והתעסוקתי ב-25 השנים האחרונות ונחשב לאחד המומחים המובילים בישראל. הוא מקבל לקוחות ישראליים מכל יבשות העולם. יואב ברנזון כתב עד היום 12 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם. כמו כן, הוא פרסם למעלה מ-3,000 מאמרים בתחום הצמיחה האישית והזוגית.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב